1- YAZAR EDİTÖRLÜĞÜ (İÇERİK GELİŞTİRİCİ EDİTÖRLÜK)
Kurgu ve anlam bütünlüğü konusunda yazarla koordinasyon kurar ve genel bir çerçevede olayların örgüsünü ve oluşturulan karakterlerin özelliklerini değerlendirir.
Sunuş, önsöz, sonsöz ve arka kapak yazılarını değerlendirir.
YAZAR EDİTÖRLÜĞÜ yazarlık serüveninin en önemli basamaklarından biridir. Bugün adı uluslarası çapta duyulmuş birçok yazar da yazar editörlüğünden faydalanmıştır. Büyük yazarların da eserine odaklanırken gözünden kaçırdığı, eksik kalan birşeyler olabilir. Dışardan bakan bir göz çoğu zaman eserini sahiplenme dürtüsüyle savunan kişiden daha bağımsız değerlendirebilir. Bir çok yayıncı YAZAR EDİTÖRLÜĞÜ ile tashih ve redaksiyonu karıştırıyor ya da öyle lanse ediyor. Kitap editörlüğü klasik imla ve cümle düzeltmek değildir. Yılların birikimini gerektiren bir entellektüel olgunluktur. Arının bir gram bal üretebilmesi için milyon çiçek geçmesi gibi. Bir kitap tanıtımı yaparken bile sadece kitabı okuyup anlatmak değildir. Yazarını tanımak, diğer eserlerini okumak, üslubunu bilmek, dahası kitabın türüne göre bilgi ve birikime sahip olmak demektir. Yoksa Jose Saramago okuyan birisi imla hatalarıyla dolu bir kitap okuduğunu düşünebilir. Ya da Hemingway'in üslubunu bilmeyen birine alakasız bir kitabı Hemingway'den çeviriymiş gibi yutturabilirsiniz. YAZAR EDİTÖRLÜĞÜ aynı zamanda eleştirmenliktir. Okuduğu kitapla fikri münakaşaya girer. Kurgu, anlam bütünlüğü, özgün bir çalışma olup olmadığı editörün tezgahından geçtikten sonra basılabilir bir kitap haline getirilir. Editörün kurgu dahi olsa eserdeki tarihi ya da teknik bilgilere hakim olması gerekir. Hıyar, patlıcan, domatesin daha romanın anlatıldığı zaman o topraklarda üretilmediğini bilmezsen ya da "imam minare balkonuna çıkıp ezan okudu" diyerek; minarenin balkonu değil şerefesi olduğunu, ezanı okuyanın imam değil müezzin olduğunu bilmezsen (ki bilmeyebilir) büyük yazar da olsan eserinin editoryal bir okumadan geçmesi gerektiğini gözler önüne sermiş olursun.
Bu aşamada benzer yayıncılık yapan diğer yayıncıların, ücretsiz editörlük diye lanse ettikleri şey aslında redaksiyon ve düzeltmenliktir. Onlar bizim ücretsiz sunduğumuz YAZAR EDİTÖRLÜĞÜ hizmetini büyük meblalar alarak sunuyorlar. Dosyanız bize ulaştıktan sonra ilk iş dosyayı kapsamlı bir editoryal incelemeden geçirdikten sonra, sizinle kurulan diyaloglarla yayınlabilir hale getiriyor ya da yayınlanıp yayınlanmayacağına karar veriyoruz. Şayet yayınlabilir bir eseriniz varsa bunu en iyi şekilde günyüzüne çıkarıyor, yılların birikiminin referansıyla yazarlık serüveninizi başlatıyoruz.
2- METİN EDİTÖRLÜĞÜ (REDAKSİYON)
Olay örgüsü çerçevesinde ele alındığında, ortaya çıkabilecek kurgusal tutarsızlıkların yeniden düzenlenmesi için öneriler sunulur.
Metnin daha kolay takip edilmesini sağlayacak cümle yapısı ve kelime seçimi ile ilgili gerekli öneriler yapılır.
Ana metnin ile ilgili kontrollerin yanı sıra içindekiler, dipnotlar, kaynakça bölümleri düzenlenir.
Dilbilgisi ve imla kurallarına uygun bir biçimde metnin yeniden düzenlenmesi yapılır.
3- SON OKUMA (TASHİH)
Metin baskıya gitmeden önce dikkatlice incelenerek noktalama ve yazım hataları tespit edilir.
Tespit edilen noktalama ve yazım hataları doğrultusunda metin, dilbilgisi ve imla kurallarına uygun bir biçimde düzenlenir.